Dikuasakan oleh Blogger.

Jumaat, 22 Oktober 2010

Tragedi dan Kenangan


22 Okt-Kemasek, jika dikira perhitungannya maka sabtu minggu ini genaplah pemergian arwah selama seminggu.Begitu terasa kehilangan seorang jaguh sukan sekolah.Namun,dalam kesedihan ahli keluarganya kini...terselit kisah arwah denganku.Di masa tingkatan 4sc2 akulah guru kelasnya dan guru mengajar subjek BM.Tiap kali dan ketika arwah tiada dalam kelas aku akan bertanya kepada rakan-rakannya yang lain...ke mana Amalina pergi...kejar bola baling ke? Begitulah ketika arwah ada dalam kelas,aku akan memberitahu sukan perlu seimbang dengan pelajaran,terutama subjek aku.Bukan apa bimbang jika dia tak dapat menjawab BM dalam peperiksaan nanti...seringkali aku luahkan kata-kata jangan sampai makan bola baling ye..sijil pula tah ke mana nanti...Namun kini  kata-kata itu hanya tinggal kenangan atau memori dalam kotak mindaku.Tragedi yang sedih dan menyayat hati ini telah menjadi sedu-sedan kawan-kawannya yang lain.Pemergianmu tidak akan kembali lagi.Hanya kenangan itu tersimpan indah dalam album perjalananku sebagai pendidik di SMKBAS.Al-Fatihah buat arwah Amalina dan rakannya Nor Ain,moga roh kalian berdua dicucuri rahmat dan dijauhkan azab kubur.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

JOM IKUTI BLOG SAYA

"Masa itu emas"